beats by dre cheap

Šta je pravilnije reći - javnost ili javnosti?: JEL' MOŽE KRAĆE? PR!

        Nisam imao namjeru pisati o tome da li je pravilno reći "odnosi sa javnostima" ili "odnosi s javnošću". Ali moraćemo haman koju i o tome.
        U medijima PR posao se odavno prevodi kao "Odnosi s javnošću". Nažalost, teško možemo govoriti o jednoj javnosti koliko god ona (javnost) nekim zvučala jednostavno kao zbirna imenica. Javnosti odavno nisu u jednini i odavno se ništa ne podrazumjeva.
        Dakle, nije riječ o hiru nego o potrebi. Jasno je da sve javnosti ne mogu biti ciljane, ali u tome i jeste bit PR posla - ili kako to
Grunig i Schneider-Grunig kažu:
        Dok se marketing komunikatori bave samo potrošačima, PR praktičari se bave i svim ostalim javnostima koje utječu na organizaciju, ili su pod njenim utjecajem
        Pokušavam pronaći pravu usporedbu ali možda bi bolje bilo provjeriti u dodatku knjige Asada Nuhanovića "Fenomen javnosti" preuzete definicije pojma Public opinion iz World Book Encyclopedia pp.1994 vol. 15, pp 837-849, ili jednostavno otići na online verziju World Booka. Nažalost, poglavlje koji nosi naziv "Ne postoji samo jedna "javnost" " (There is no one "public") nije dostupno ukoliko niste pretplaćeni, a baš mi se i ne prekucava! :)
Ipak, evo komadić: "Jedna te ista osoba može biti pripradnik više ovakvih javnosti u isto vrijeme." (str. 299)
        O tome je pisao i Siva eminencija:
PR ili Public Relations prevedeno na hrvatski, bukvalno znači odnosi s javnošću. Mada, obrativši pažnju na hrvatsku inačicu ovog naziva, ne mogu, a da ne prokomentiram, kako bi puno prikladniji naziv bio "odnosi s javnostima", jer kako su nas učili, a praksa je to poslije i potvrdila, javnosti ima puno više od jedne, a što znaju čak i naši vrli političari.
Još par primjera:
- Meni se sviđa kampanja VIP-a (o pomoći osobama sa poteškoćom u komuniciranju), ali nisam korisnik njihovih usluga. Jesam "neka" javnost, nisam "ciljana" javnost.
- Ako napišem tekst o katastrofi Karlovačkog i dalje sam "neka" javnost, nisam "ciljana". Mogu uticati i na nečiji izbor iako ne konzumiram alkohol.
        A što se tiče firmi - kamo interne, a kamo eksterne javnosti? Toliko ima segmentacija i teoretskih elaboracija  da bi me bilo stid govoriti "javnost" (kao da govorim o jednoj javnosti), a podrazumjevati više... Ma, srećom može i kraće!
Npr. PR!!

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
http://pr.blogger.ba
12/06/2007 00:01