beats by dre cheap

Tvoj grad, moj naziv: MODERNI VAKIFI/ZAVJEŠTATELJI

               Koja je za vas svjetski najpoznatija firma za avionski prevoz putnika? Meni je to "Fly Emirates", a onda "Virgin". Za "Virgin" zato što da podržava razvoj svemirskog turizma (Virgin Galactic), a za "Fly Emirates" jer su se dugo reklamirali na dresovima FC Chelsea, a onda kupili naziv novog stadiona FC Arsenal (oba kluba su iz Londona). 

                 Financial Times, nadahnut konferencijom za novinare, povodom dolaska predsjednika i prve dame Francuske u UK, održanoj na stadionu Emirates u Londonu, piše o sponzorstvima u sportu, ali i šire. Vrlo je interesantno to da je "The Dubai Metro" (trenutno u izgradnji) uputio poziv za nadmetanje firmama za kupovinu imena (rekli bi, nikakvo čudo u pustinji i to podzemnoj, zar ne?) pa se tako ubrzo može desiti da vam neko kaže da ga sačekate na Coca-Cola stanici ili da vam objašnjavajući kako da dođete do posla da "sjedneš na autobus koji vozi Google relacijom". Više primer pročitajte u cijelom članku. (registracija na FT je besplatna)

            A kakva je situacija u BiH? Od dolaska Osmanlija na prostor Bosne i Hercegovine, zahvaljujući bogatim pojedincima, donatorima, koji bi zavještavali svoje imetke za opće dobro, ova praksa je bila uobičajena pa su tako gradovi dobivali nazive Kulen Vakuf, Varcar Vakuf i tako dalje. Tako je i Sarajevo nastalo, faktički, na vakufu Isa-bega Isakovića i Gazi-Husrevbega, da ne nabrajam dalje, svaki grad je imao  i dan danas ima svoje vakufe, a poznata je i - Gazi Husrev-begova medresa. No, ono što su po bogatstvu nekada bili pojedinci, koji i nisu čeznuli za reklamom (jer bi ostavština/vakuf postajala aktivna tek nakon njihove smrti), danas su to firme. Bitka je bespoštedna i ovaj "novi" metod reklamiranja (ako ih tako uopće možemo nazvati) preko otvorenog dobročinstva, a ne samo zaokupljanja pažnje i reklamnog prostora u zraku, na zidovima ili ekranima, postaje sve aktuelniji.

               Da ovakva praksa ni na zapadu nije ništa novo, novinari FT su iskopali pa tako jedan podatak kaže da je 1260. godine John Balliol omogućio smještaj siromašnim studentima u Oxfordu što je dovelo do osnivanja koledža Balliol, što se vodi kao prvo sponzorstvo u povijesti (prema njima). 1638. godine John Harvard dao je novce i knjige tada zvanom New Collegeu u Cambridge i otada ovo sveučilište znamo po njegovom imenu. Logika je danas ista, ali je otišla dalje. Tvrtka Half.com platila je gradu Halfwayu da se na godinu dana preimenuju u Half.com. Neki smatraju da bi granicu u sponzorstvima trebalo povući kod škola i bolnica, no u Americi je i to pravilo već prekršeno pa postoji bolnica Mattel (po proizvođaču igračaka). Postoji i druga strana priče - navijači su izglasali da se stadion Candlestick Park u San Franciscu više nikad ne smije nazvati po nekoj korporaciji, nakon što je to već dvaput učinjeno. Permalink

           Ipak, razmišljam, koliko bi bilo fer da se obnovljeno porodilište u Sarajevu nazove po njenom obnovitelju? Djeca su bila spremna boriti se da se Dom Mladih u Sarajevu preimenuje po Tošetu Proeskom jer je bio dobrotvor, a kakav je vaš stav općenito prema ovom pitanju sponzoriranja zbog imena?

Anketa: Da li bi ste se odrekli naziva svog naselja/dijela grada/sela ukoliko bi firma obećala da će izgraditi besplatno obdanište za stanovnike tog naselja i igralište? (ako ima ostalih iz drugih naselja, oni za razliku od vas plaćaju).

Na slici most jednog dobrotvora - vakifa/zavještatelja - most Mehmed-paše Sokolovića. Više o ovome na blogu Muzej bh. baštine (http://bhbastina.blogger.ba/arhiva/2007/11)

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
http://pr.blogger.ba
03/04/2008 00:09