beats by dre cheap

Konferencija PRIBA: KRATKI OSVRT no. 1 - Milenko D. Djurić i Sanela Tunović

1***

   Na predavanju PRIBA-e Milenko D. Djurić, PR-ovac sa 25-godišnjim iskustvom ispričao je jednu anegdotu koju će neki možda smatrati blasfemičnom, a kojom se ipak ukazuje na suštinu PR djelovanja – učiniti nešto drugačije, nešto neočekivano i nepredvidivo kako bi se razlikovali od konkurencije.

A anegdota kaže da je prvi PR slučaj zapravo nastao kada je Musa a.s. (Biblijski Mojsije) poveo svoj narod ka izbavljenju iz ropstva i to prema – morskoj obali. Svi su bili začuđeni, ali i Musaov brat koji se zvao Harun a.s. (Biblijski Aron), koji mu je zapravo bio pomoćnik u govorničkom smislu jer je bio rječitiji. Došao je trenutak kada su se približili obali - a nigdje brodova. Blaga panika dok se Faraonovi vojnici približavaju.

-  Šta ćemo sad? – upita Harun

-  Meni je došlo nadahnuće od Boga Uzvišenoga da udarim štapom i da će se ovo more pred nama razdvojiti da prođemo na drugu stranu. Kada prođemo ponovo ću udariti, a ono će se sastaviti i podaviti naše dušmane! – reče Musa a.s..

   Na ove riječi ga Harun a.s. (Aron) pogleda začuđeno i reče

-  Ako to uspiješ uraditi, garantujem ti jednu stranicu u svakom izdanju Svetog pisma!

 

2***

   Istina je da je pojam propaganda zapravo došao iz namjere proširivanja radosne vijesti («Congergatio de propaganda fide»), ali i da je s prvim svjetskim ratom zbog nacionalista ovaj termin poprimio negativne konotacije. Zbog toga mnogi PR poistovjećuju samo sa manipulacijom i u najblažem obliku - borbom za naslovne stranice.

No, u areni produkata i ideja nije važno samo imati kvalitet, nego i opstati. Samo naivni mogu misliti da je «slava koja ne blijedi» kojom obavezno hvale Rolling Stonese, nešto što dolazi samo po sebi, ili što bi rekao naš narod " eto 'nako". Na ugledu ovih fosila već 20 godina radi jedna britanska PR agencija.

 

3***

   Dakle, PR struka se služi različitim metodama, ali samo u onoj mjeri u kojoj se ne prelaze etički standardi. A to je daleko od onog oblika u kojem smo spomenuli na početku priče. Novi oblik podrazumijeva bitno izmijenjenu medijskoj atmosferi u odnosu na one koje su stoljećima vladale.

Prvenstveno, riječ je o funkciji koju brzina reagovanja medija na krizne situacije zove u vrh menadžmenta. Problem je što to menadžment uglavnom ne razumije, a o tome smo već pisali ovdje. Isti problem je istican tokom cijele konferencije, čuli smo interesantna zapažanja i iskustva predavača ali i kolega koji su učestvovali postavljajući pitanja predavačima.

            Konferencija je počela sa zakašnjenjem zbog iščekivanja prvog najavljenog predavača koji se sutradan izvinjavao zbog problema sa autom. Zato je Besima Spahića zamijenila Sanela Tunović koja nas je upoznala sa «Ulogom praćenja i analize medija u odnosima sa javnostima». Kako je konferencija odmicala često se pominjao problem medija-monitoringa ili jednostavnije pregledanja šta mediji govore i govore li šta o vama. Zbog toga PR-ovci svako jutro izgube sate i sate iščitavajući novine i strepeći da im neće šta važno promaći, a što bi ustvari u 06:00 trebalo biti na njihovom stolu, kako je ažurna ekipa iz Saneline firme, ekipa koja radi u tri smjene.

           

Slijedeći post - Tine Kračun, SPEM direktor

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
http://pr.blogger.ba
14/12/2007 00:49