beats by dre cheap

Gdje počinje PR, a zastaje advertizing: ZA ŠAKU KIKIRIKIJA UMJESTO KOFERA $$$

"Ja više ne znam gdje počinje advertizing a gdje završava PR." sasvim je razumljivo pitanje koje interesuje mnoge širom planete, kao i njihov odnos. Možda je najbolja potvrda poziv na  za prijavu radova za 15. međunarodnu konferenciju Bledcom pod nazivom: “Public Relations and Marketing: A Relationship for Re-examination? Public Relations Among the Functions of Management.” o čemu smo pisali ranije u postu od 27.09.2007.
Miješanje pojmova marketing i PR i nije najzahvalnije, posebno u svjetlu posljednjih istraživanja o Teoriji izvrsnosti koja sugeriše da bi za izvrsne rezultate u firmi i njenom PR-u (analizirajući zajedničke karakteristike uspješnih firmi) između ostalog trebaju imati i funkciju PR-a
odvojenu od marketinga.
Naravno, sa ovim stavom se ekonomi uglavnom ne slažu (posebno Cotler), ali na isti način se (možemo reći) filozofi nisu slagali da se psihologija izdvoji iz filozofije, no to se na kraju desilo. (vidi više). Smatrali ekonomi PR samo dijelom marketing-mixa ili ne, samo bi ih samoljubivost mogla odvratiti od niza PR teorija, ali i sve većeg broja obrazovnih institucija koje obrazuju upravo PR praktičare (pogledati knjigu "Encyclopedia of Public Relations").
No, da sve ne bude na svome mjestu pored ekonoma imamo i pravo na slobodu izražavanja koje, kao što bilokojem čovjeku koji nema veze sa ekonomijom ne može zabraniti da okreće velike pare, na isti način se ne može zabraniti bilokome da se bavi PR-om. Dakako, PR mnogi vide kao "umjetnost obmane" ili pak "propagandnim oruđem", dok u stvarnosti ona predstavlja  nauku i praksu koja obuhvata mnogo više. Da bi ste imali bolji uvid toplo preporučujem "Exploring Public Relations" od Ralph Tench, Liz Yeomans. U svakom slučaju, da bi ste shvatili u čemu je razlika između PR-a i advertisinga morate imati na umu da je advertising plaćeni, jednosmjerni način komuniciranja. Ali da ima još osoba kojima nije jasno koliko košta šaka kikirikija (mnogi izuzetno skupo plate ove PR usluge, ali jeftinije od advertisinga) govori nam i činjenica da čak i na wikiepediji postoje dvojbe po kojemu je PR varijacija marketinga (kao dio marekting-mixa), što je po mom mišljenju čista zabuna, odn. ubjeđenje i vjera ekonoma. Odatle ponekada i oglasi za posao u BiH za radno mjesto Marketing/PR. Umije li komunicirati sa svim javnostima onaj ko se obrazovao u ekonomiji, kao onaj ko se obrazovao u odnosu sa javnostima (npr. žurnalisti). Možda. Život je jedna velika škola.
Još jedan primjer: kako PR obuhvata unutarnje odnose, niko ne može reći da se može platiti lijepo mišljenje radnika o gazdi ili firmi pa firma može biti na glasu kao robovlasnička, što svakako umanjuje recimo njenu aspiraciju da se prikaže kao društveno odgovorna i k tome još i pokupi nagradu. Isto je i sa kriznim situacijama: nema tog oglasa koji može obrisati vijest o nesreći i pokušaj zataškavanja slučaja (krizni PR). Ili kao što je to slučaj sa ovom firmom koja prodaje Jacuzzi ili još bolji primjer - Harrodsom (slučaj kobre i dizajnerskih dijamantnih sandalica). Kao što znamo, Harrods se ne reklamira u Bosni, ali je svakako ugled ovog prodavca još više porastao jer su svi prenijeli ovu vijest, čime je dobio mnogo više od reklame - dodatnu vrijednost! Ja bih prvi volio otići u Harrods kada odem u London!
Još više primjera imamo u povijesti gdje se za "šaku kikirikija" postizalo više nego što se moglo pri oglašavanju za "kofer dolara". Mislim, koliko može koštati iznajmljivanje kobre po imenu Cedric da ti čuva sandale? A jel' ta kobra možda laje?
:))
Naravno, iznajmljivanje kobre koja ne laje ne košta puno, ali ideja vrijedi mnogo.
U svakom slučaju, dosta primjera imate u PR muzeju, npr. kod Berneysa. Stvari bi vjerovatno bile jasnije kada bi pročitali moj magistarski za koji više nisam siguran, znajući naše izdavače, da će ugledati svjetlo dana unatoč neupitnoj vrijednosti, relevantnosti i obilju povijesnih podataka i prikazanih teorijskih paradigmi. Ako Bog da!

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
http://pr.blogger.ba
21/10/2007 00:37