Public Relations (Паблик рилејшнc�)

Blog posvećen PR i javnostima::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Dobrodošli na blog mr.sci. Emira Džambegovića

25.01.2014.

Od grandiozne historijske uloge do najstarije institucije ovdježivućih muslimana

Iz štampe je izašla knjiga pod nazivom “Imidž IZ u BiH” autora dr. Emira Džambegovića, u izdanju Izdavačkog centra Rijaseta IZ u BiH El-Kalema, koji na stručan i savremen način istražuje stanje Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u današnjem vremenu. Recenziju za knjigu napisala je profesorica sa sarajevskog Fakulteta političkih nauka dr. Fahira Fejzić-Čengić.

Mladi autor iz Tuzle, doktor komunikologije Emir Džambegović, u gusto koncipiranom istraživačkom naumu i nadasve empirijski utemeljenom istraživanju i potom sročenom rukopisu propituje Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini na moderan način – komunikološki, mediološki i komunikacijski. Stajališta zauzima između njene grandiozne historijske uloge da kao najstarija institucija ovdježivućih muslimana (u Bosni i Hercegovini, na Balkanu ili Evropi), svim svojim potencijalima, ljudima i djelovanjima “poziva na dobro a odvraća od zla”, i uvida da IZ u BiH funkcionira između realnog imidža i poželjnog imidža, s blagim naznakama primicanja ovome drugome.

Dakako da ovaj mukotrpan posao i misija nisu na poželjnom nivou i da nikad neće biti dovršeni, ovakve društvene zadaće i organizirana ljudska djelovanja se nikad ne smatraju završenima. U svom dugom povijesnom hodu Islamska zajednica je doista veslala između neizbrojivih Scila i Haribdi baš kao i njeni pripadnici, njeni članovi, njeni simpatizeri, ili njeni oponenti, kakokad i kakogdje. I to je ono što nikada ne treba smetnuti s uma. Nekad traljavo, nekad više vješto, nekad zatvoreno, nekad napredno, no nema sumnje da je IZ pokušavala biti moralna korekcija vlasti, vođenja i rukovođenja, a da se znala i “samozaboraviti” pa korisne samokorekcije ne primjenjivati u vlastitim redovima. Kako da se danas IZ u BiH što bolje pozicionira unutar same sebe i u bh. i globalnoj javnosti jeste središnji interes autora knjige. Uvodeći novi rječnik, stručni komunikološko-mediološki vokabular, metode i tehnike istraživanja (anketu, upitnik, intervju, SWOT-analizu) autor uvodi i nove ideje i njihove moguće primjene unutar svih organa, institucija i svakog pojedinca Islamske zajednice. Taj famozni interni PR, toliko potreban a toliko nedostatan u svim segmentima djelovanja i rada IZ na terenu; ali također još famozniji eksterni PR ili što bolje medijsko pozicioniranje “na svakom koraku”.


“Pomodne” teme današnjeg vremena

Ljudi i njihove zajednice odvajkada žele da budu prihvaćeni. Niko normalan ne voli stigmatizaciju, porugu ili “loše habere”. Muslimani i njihove zajednice po svijetu također. I baš suprotno tome, i danas, kao i nakon 11. septembra 2001. (rušenje World Trade Centra u New Yorku), žrtve su najstrašnije stigmatizacije, satanizacije, odstrjela i ponižavanja, prije svega, u medijskom prostoru kao dominantnom prostoru današnjeg komuniciranja. Savremeni muslimani žrtve su najstrašnijih efekata primijenjene islamofobije, “kleševa civilizacija” i spinovanja (skretanja pozornosti mase s neke problematične činjenice na sporedne teme, tako da je javnost spremna u svakom trenutku odustati od razumnih pitanja u zamjenu za temu koju ponudi spin-doktor).

Knjiga tretira, rekla bih, sve “pomodne” teme današnjeg vremena, počev od ženskog pitanja, selefizma, terorizma, socijalnog aktivizma, nevladinih organizacija, mladih, kadrovskih mjerila, lustracije, intelektualizma te samjerava njihovo pozicioniranje unutar i izvan IZ-a, ali i odnos IZ prema svima. Za mjerenje stavova o svim pitanjima koja obrađuje autor je proveo ambicioznu anketu među hiljadu ispitanika u BiH, među Bošnjacima, Hrvatima i Srbima, te analizirao njihov mogući utjecaj na buduće ponašanje IZ-a. Zaključci su manje-više očekivani, barem za bolje ponavaoce prilika unutar IZ u BiH – da IZ treba više biti misionarska, a manje akademska i politička. Autor je pod značajnim utjecajem zapadnih autora i moglo bi se kazati da idealizira okcidentalni pojam ljudskih prava, što je, prema njegovom obrazovnom backgroundu, i logično. Zato je preporučljivo da ubuduće više kritičkih stavova i promišljanja zadobije korisne empirijsko-istraživačke komparativne metode zapadnih i istočnih mislilaca, uvjetno kazano, kod kolege Džambegovića. Jer, valja staviti ruku na srce pa priznati da i tamo, u tim okcidentalnim autorskim djelima i na njihovim političkim prostorima, nije sve tako sjajno i tako dobro, i da se baš tamo spinuju “doktori za pletivo” (Lorimer) koji smišljaju kako satanizirati druge i drugačije na “kulturan način” i to upravo komunikološki, a sve sa svrhom neokolonizacije bogatstava i resursa diljem planete. Najnoviji metod je posvuda uočljiva forma perpetuum mobile stampeda masmedijskog komuniciranja. A da ima i toga, često mladi istraživači komunikacija zaborave.

Imamima vratiti “follow up”

Jedno od najkorisnijih zaključivanja u knjizi jeste ono koje afirmira nataloženo stvarno dobro iskustvo življenja islama na ovim bosanskim prostorima, a koje veli da imamima treba vratiti “follow up” (savremeni termin koji pokriva cijeli spektar klasičnog iskustva koje nije nepoznato na našim terenima), a koji kaže: “To je ono što smo prije imali, da su imami u manjim mjestima – oni su istinski znali kako diše mjesto i u kojem pravcu treba da se razvija njegovo djelovanje. U tom smislu vidi se razlog očuvanja vjere na selu.” Vjerovatno je najbolji zadati srednji put za IZ u BiH – koristiti svako dobro iskustvo tradicije, zdrave i korisne tradicije i dubine svetih znanja i praksi te vješto korištenje savremenih tehnika kao pomoćnih metoda za popravljanje realnog imidža IZ u BiH do nivoa poželjnog imidža, u čemu najveća odgovornost pada na naovoizabranog lidera ove zajednice, reisul-ulemu i njegove saradnike, te na sve ostale muslimane i muslimanke na kojima počiva identitet zajednice, misija zajednice i njena upotrebna vrijednost. Džemaat mora postati potencijal za razvoj svih korisnih dobrih djela i djelovanja, a nikako mjesto stjecanja korisnog i unosnog posla, a imami i mualllime moraju biti karakterni i moralni pojedinci kojima je interes zajednice i islamska odgovornost na prvom mjestu na skali vrijednosti.

Takva autonomna, autohtona i osebujna zajednica udruženog ljudskog prosocijalnog djelovanja mogla bi postati smjerokaz svim drugim organizacijskim formama okupljanja muslimana u jedinstvu na ovim prostorima. A onda i ostalim muslimanima koji često bivaju upotrijebljeni kao gorivo “komunikacijskih stampeda (Alić) po Taksimima, Tahririma i sličnim urbanim središtima u stampedo pretvorene mase”. Najgore od svega jeste što rasvjetljavanje promjena s ovakvih prostora i iz ovakvih stampeda dolazi u obzir tek nakon razumijevanja utjecaja savremenih medija na aktuelnu civilizaciju čovjeka. Dok se događaji medijski motaju pred našim očima, naprosto nam ili ništa nije jasno, ili je većina toga vrlo malo jasna. Makar da želimo pružiti otpor, makar da želimo biti različiti i svoji, imati slobodnu volju, kako kaže filozof medija Alić, “komunikacija nas sve više tjera u stampedo”.

Stoga ja zadaća medijskog opismenjavanja (znanje o medijskim manipulacijama najprije) za nas preča i veća – što prije savladamo strahove od medija, tim ćemo prije postati njihovi korisni kritičari i vratiti sami sebi vlastito dostojanstvo i slobodnu volju. Pa i u unutar IZ u BiH.

(Novovrijeme.ba)

http://novovrijeme.ba/od-grandiozne-historijske-uloge-do-najstarije-institucije-ovdjezivucih-muslimana/

10.01.2014.

MARKETINŠKA torta za popularnost Guinessovog piva u islamskoj državi

Šta reći o odnosu prema islamu u jednoj islamskoj (šerijatskoj) državi koja se trudi doći na naslovne stranice. I to preko nagrade koju je u svrhu xafsinga uspostavio direktor firme koja proizvodi pivo, Guinnessove pivare? Znate ono kad pijani ljudi krenu pametovati, recimo o tome koja je ptica najbrža, koja je zgrada najveća, ko je napravio najveću tortu, gdje je bio najveći masovni poljubac na otvorenom i slične gluposti? Eh, to je ono - fuj!

Eh, tako dobro primjeti i moj FB prijatelj Nihad Halilovic:
"Saudijska Arabija u ponedjeljak obiljezila 83 Mevlud (rođendan) kraljevine. Tom prigodom napravljena je ogromna torta sa likom kralja koja je usla u Ginisovu knjigu rekorda. Naravno Mevlud (rođendan) Resulullaha ﷺ nije obilježen, jer ipak to je bid'at."

Link na vijest o torti: In Pictures: Kingdom makes world’s largest cake for Saudi National Day

Link na podatke o Guniessovoj knjizi rekorda.

10. novembra 1951. godine sir Hugh Beaver je lovio u Weston Haroboru uz rijeku Slaney, u grofoviji Wexford, na jugoistoku Irske. Biva uključen u raspravu koja ptica je brža - zlatni žalar (lat. Pluvialis apricaria) ili jarebica od svih evropskih ptica koje se love. Iste večeri dolaskom u Castlebridge House shvata da je uz pomoć dostupnih referentnih knjiga nemoguće dokazati da li zlatni žalar jeste ili nije najbrža od svih evropskih ptica koje se love.

Shvatio je da se i o mnogim drugim sličnim pitanjima svake večeri raspravlja u 81.400 krčmi širom Velike Britanije i Irske, a da nema nijedne knjige koja bi sporove u vezi sa rekordima razriješila. To ga je dovelo do zaključka da bi se ovakva knjiga mogla pokazati izuzetno popularnom. Njegova ideja postaje realnost 12. septembra 1951. kada je uposlio blizance Norrisa i Rossa McWhirter, da vide može li tome pomoći njihova londonska agencija za utvrđivanje činjenica. Otvoren je ured koji je započeo rad na prvom izdanju, od 198 strana, čiji su prvi primjerak štampari povezali 27. augusta 1955. Prije Božića iste te godine Ginisova knjiga rekorda našla se na prvom mjestu liste bestselera, da bi na njemu sve dosad ostala, osim 1957. i 1959., kada nisu štampana nova izdanja.

Ginisova knjiga rekorda danas je najviše fokusirana na ljudska takmičenja, ali pored takmičenja sadrži neke činjenice kao na primjer koliko je iznosila težina najtežeg tumora na svijetu, koja je najkraća rijeka na svijetu i sl.

02.01.2013.

Završio sa doktoratom: IDEM NAPRIJED...

Dugo me nije bilo i dugo nisam napisao post. Da budem iskren, nisam siguran da ću nastaviti pisati na ovom blogu redovno iz jednostavnog razloga - toliko se novih stvari ispodešavalo da jednostavno nemam kad. Također, iz fokusa moje pažnje je odavno izašlo komentarisanje PR poteza, tako da valja biti iskren - napisaću ponekad ponešto, a ovaj blog će biti tu kao podsjetnik za draga vremena.
Nekada u komentaru ostavim anonimno link na neku interesantnu priču. Ko razumije, zna šta bih otprilike napisao. :)

Zadnja vijest kaže da sam doktorirao. Sad ostaje ozbiljno pisanje i objavljivanje knjiga i radova. Vidjećemo se kako će se stvari odvijati.
Puno pozrava
Emir

p.s. u komentarima linkovi na vijesti


Sarajevo: Odbranjen doktorat na temu "Kreiranje imidža Islamske zajednice u BiH"

U srijedu, 26. decembra 2012. godine, je na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu doktorirao naš sugrađanin, mr. Emir Džambegović, na temi "Kreiranje imidža Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini" u oblasti žurnalističkih nauka. Tokom odbrane navedenog doktorata, pored teorijskog dijela, prezentirani su interesantni rezultati istraživanja u vezi tretmana Islamske zajednice u pojedinim domaćim medijima, kao i percepcije građana u vezi aktivnosti koje provodi IZ.

emir-dzam-dok-12-2012-1

Komisija u sastavu dr. Fahira Fejzić-Čengić (predsjednica), dr. Šemso Tucaković (mentor) i dr. Besim Spahić (član) ocijenili su rad kao izuzetan doprinos kako komunikološkoj nauci, tako i samoj Islamskoj zajednici, preporučujući da se rezultati iskoriste za unaprjeđenje njenog rada i imidža. Odbrani doktorata prisustvovali su BiH intelektualci, kao i predstavnici Islamske zajednice u BiH.

Emir Džambegović je završio Fakultet Islamskih nauka u Sarajevu, nakon čega je 2007. godine magistrirao na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, na temu "Odnosi s javnošću - povijest i teorija PR". Magistarski rad je rezultirao knjigom pod nazivom "Žongliranje informacijama" koja je objavljena u BiH i u Srbiji, te našla brojne čitaoce u našem regionu. Ovim putem Emiru želimo sreće u daljem radu.


Noviji postovi | Stariji postovi

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
<< 02/2015 >>
nedponutosricetpetsub
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728

LINKOVI

AKO NEŠTO TRAŽITE

Korisni linkovi

OBRAZOVNI LINKOVI
TED.com
youtube.com predavanja sa UC BERKELEY
AVAX I NENADMAŠNI RUSI
literature-free.com
Prirodne nauke
archive.org
Mašinski fakultet UNSA.ba
NOVO E-BOOKS 3000
www.dbebooks.in/
www.englishtips.org
(click UK flag for english pages)
www.freebooksource.com/
www.free-book.58search.com/
www.ccebook.cn/
www.allfreedownloadlinks.com/
www.takdc.com/
www.downarchive.com
www.softpedia.com
www.soft-best.net
www.download.com
www.softarchive.net
www.soft-kingdom.com
www.allfreethings.com
www.warungplus.com
www.softarchive.net
www.downtr.net
www.enfull.com

Svega narode...
Plube FilesharingBlog
KaTZ.cd
Scribd.com


Izdvojeni postovi:
*-Zašto radije odnosi s javnostima, nego odnosi s javnošću
*-Facebook status kao novi kanal komunikacije
*-Sultans of Spin: Milorad Dodik
*-Plaćena navika kao sistem oglašavanja: CIGARET-COOLERI
*-Sloboda pristupa informacijama
*-Netiquette- Bon-Ton na internetu i Mygazines.com
*-Etika i PR: ZAŠTO SVIJETLITI?
*-The Marlboro Man, najmoćniji brend imidž 20. stoljeća: DA NIJE BILO PR PITANJE JE
*-POSTEPENA PROMJENA PERCEPCIJE INTERNETA
*-HERE COMES ANOTHER BUBBLE
*-POČETAK KRAJA HIJERARHIJSKOG ODLUČIVANJA U POSTUPANJU U VRIJEME PR KRIZA?
*-Konferencija PRIBA - Milenko D. Djurić i Sanela Tunović
*-Interni PR: VAŽNOST ETIKE I ODNOSA SA RADNICIMA
*-Gdje počinje PR, a zastaje advertizing: ZA ŠAKU KIKIRIKIJA UMJESTO KOFERA $$$
*-Povijest PR: UTICAJ NEKIH BOGATIH LIČNOSTI
*-CNN i Youtube.com: NOVO POGLAVLJE POVIJESTI POLITIČKIH KAMPANJA - GRAĐANI POSTAVLJAJU I GLASAJU ZA VIDEO-PITANJA
*-Odbrana magistarskog dan poslije
*-Nekoliko slika sa odbrane magistarskog - skrolaj dole
*-MOGU LI JAVNOSTI DOISTA KREIRATI SVOJ ČASOPIS?
*-Korporativni blogovi (1): WEB 2.0
*-Korporativni blogovi (2): WEB 2.0 - INTERESANTNA KNJIGA
*-Uticaj bloga na poslovanje: BLOGERI, NASTAVITE SA KRITIKAMA!
*-PR povijest: MACACA (MACAQUE) SKANDAL ili ONLINE SAMOUBISTVO GEORGE ALLENA
*-Kakvo je akademsko izučavanje PR u BiH: POČECI
*-Prvi post sa starom domenom PUBLIC koja je poslije pretvorena u PR.blogger.ba


Izreke:

* "For us, there is only the trying. The rest is not our business."
* "Someone doing it often interrupts the person saying it cannot be done."
* "Perseverance is a great element of success. If you only knock long enough and loud enough at the gate, you are sure to wake up somebody."
* "Success is dependent upon the glands; sweat glands."
* "Success is the maximum utilization of the ability that you have."

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
261373

Powered by Blogger.ba