Public Relations (Паблик рилејшнc�)

Blog posvećen PR i javnostima::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Dobrodošli na blog mr.sci. Emira Džambegovića

06.01.2008.

Da nije bilo odnosa sa javnostima (PR-a), vjerovatno ne bi imali ni struju: EDISONOVA PRLJAVA IGRA PROTIV WESTINGHOUSA I TESLINE NAIZMJENIČNE STRUJE

Prije 105 godina, tačnije 4. siječnja/januara 1903. pogubljen je slon Topsy kako bi T. A. Edison dokazao kako je naizmjenična struja isuviše opasna, te da je jedino rješenje jednosmjerna. (Prisjećanje na ovoj stranici).
Više o ovoj bitci čiji ishod znate, ali i o drugim povijesnim slučajevima moći ćete čitati, (nadam se) krajem godine kada će biti objavljen moj magistarski rad. Za sada evo jedan dio i klip pogubljenja sa youtubea.
        "Kada je Thomas A. Edison osnovao poduzeće Edison General Electric, svakako nije očekivao pojavu konkurencije izmjenične struje, no 1886. George Westinghouse utemeljuje tvrtku i počinje promociju ovog revolucionarnog sistema. Uslijedila je najblaže rečeno Edisonova prljava igra, jer Edison prema riječima Samuela Insulla (koji je bio Edisonov sekretar), nije želio prihvatiti moguću promjenu, te se protiv pojave izmjenične struje borio svim raspoloživim sredstvima.[1] Edison i njegovi suradnici su koristili taktiku zastrašivanja naroda. Ta taktika i okolnosti ukazuju da, iako Edison nije kreirao električnu stolicu, on je pomagao i ohrabrivao njen razvoj, ali i promociju, kao sredstva za izvršavanje smrtne kazne.
        Edisonova laboratorija u West Orangeu (NJ) je ustvari služila kao „izvor“ ovim „dokazima“, gdje su tokom 1887. godine novinari doslovno svakog dana mogli zateći nekoga ko bi im demonstrirao opasnost izmjenične struje od 1000 vati njenim puštanjem na pse ili mačke, koji su bili priključeni (ovo pogubljenje su nazivali "Vestinghausacija). Potom su u februaru 1888. godine objavili malu knjižicu u crvenim koricama sa natpisom „Upozorenje“, ispunjenu podacima o opasnostima izmjenične struje, te dodatkom koji su činila imena osoba koje su poginule od nje. Očigledno je da je Edisonova strategija bila obrazovati narod o opasnostima koje donosi izmjenična struja, te je učiniti nepoželjnom u američkom društvu.
        Westinghouseova firma nije pokušavala direktno odgovoriti ovim optužbama, ali su izvještavali javnosti o koristima koje donosi izmjenična struja, nadajući se da će njegov sistem jednostavno svojom supreiornošću izbaciti sa tržišta Edisonov sistem.
Kada je država New York 1888. službeno odobrila korištenje električne stolice za smrtne kazne, Westinghouse je shvatio da nešto mora poduzeti. Isprva je razmišljao o optužbi, ali se ipak odlučio da na vatru odgovori vatrom i tako je počela poznata „bitka dviju struja“ uz angažiranje stručnjaka za odnose sa javnostima Ernesta H. Heinrichsa.

[1] Scott M. Cutlip u „Public relations history: from the 17th to the 20th century. The Antecedents“ na pp. 200 citira Insullovog biografa.


Evo i filma

Public Relations (Паблик рилејшнc�)
<< 01/2008 >>
nedponutosricetpetsub
0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

LINKOVI

AKO NEŠTO TRAŽITE

Korisni linkovi

OBRAZOVNI LINKOVI
TED.com
youtube.com predavanja sa UC BERKELEY
AVAX I NENADMAŠNI RUSI
literature-free.com
Prirodne nauke
archive.org
Mašinski fakultet UNSA.ba
NOVO E-BOOKS 3000
www.dbebooks.in/
www.englishtips.org
(click UK flag for english pages)
www.freebooksource.com/
www.free-book.58search.com/
www.ccebook.cn/
www.allfreedownloadlinks.com/
www.takdc.com/
www.downarchive.com
www.softpedia.com
www.soft-best.net
www.download.com
www.softarchive.net
www.soft-kingdom.com
www.allfreethings.com
www.warungplus.com
www.softarchive.net
www.downtr.net
www.enfull.com

Svega narode...
Plube FilesharingBlog
KaTZ.cd
Scribd.com


Izdvojeni postovi:
*-Zašto radije odnosi s javnostima, nego odnosi s javnošću
*-Facebook status kao novi kanal komunikacije
*-Sultans of Spin: Milorad Dodik
*-Plaćena navika kao sistem oglašavanja: CIGARET-COOLERI
*-Sloboda pristupa informacijama
*-Netiquette- Bon-Ton na internetu i Mygazines.com
*-Etika i PR: ZAŠTO SVIJETLITI?
*-The Marlboro Man, najmoćniji brend imidž 20. stoljeća: DA NIJE BILO PR PITANJE JE
*-POSTEPENA PROMJENA PERCEPCIJE INTERNETA
*-HERE COMES ANOTHER BUBBLE
*-POČETAK KRAJA HIJERARHIJSKOG ODLUČIVANJA U POSTUPANJU U VRIJEME PR KRIZA?
*-Konferencija PRIBA - Milenko D. Djurić i Sanela Tunović
*-Interni PR: VAŽNOST ETIKE I ODNOSA SA RADNICIMA
*-Gdje počinje PR, a zastaje advertizing: ZA ŠAKU KIKIRIKIJA UMJESTO KOFERA $$$
*-Povijest PR: UTICAJ NEKIH BOGATIH LIČNOSTI
*-CNN i Youtube.com: NOVO POGLAVLJE POVIJESTI POLITIČKIH KAMPANJA - GRAĐANI POSTAVLJAJU I GLASAJU ZA VIDEO-PITANJA
*-Odbrana magistarskog dan poslije
*-Nekoliko slika sa odbrane magistarskog - skrolaj dole
*-MOGU LI JAVNOSTI DOISTA KREIRATI SVOJ ČASOPIS?
*-Korporativni blogovi (1): WEB 2.0
*-Korporativni blogovi (2): WEB 2.0 - INTERESANTNA KNJIGA
*-Uticaj bloga na poslovanje: BLOGERI, NASTAVITE SA KRITIKAMA!
*-PR povijest: MACACA (MACAQUE) SKANDAL ili ONLINE SAMOUBISTVO GEORGE ALLENA
*-Kakvo je akademsko izučavanje PR u BiH: POČECI
*-Prvi post sa starom domenom PUBLIC koja je poslije pretvorena u PR.blogger.ba


Izreke:

* "For us, there is only the trying. The rest is not our business."
* "Someone doing it often interrupts the person saying it cannot be done."
* "Perseverance is a great element of success. If you only knock long enough and loud enough at the gate, you are sure to wake up somebody."
* "Success is dependent upon the glands; sweat glands."
* "Success is the maximum utilization of the ability that you have."

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
360345

Powered by Blogger.ba