Public Relations (Паблик рилејшнc�)

Blog posvećen PR i javnostima::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Dobrodošli na blog mr.sci. Emira Džambegovića

12.06.2007.

Šta je pravilnije reći - javnost ili javnosti?: JEL' MOŽE KRAĆE? PR!

        Nisam imao namjeru pisati o tome da li je pravilno reći "odnosi sa javnostima" ili "odnosi s javnošću". Ali moraćemo haman koju i o tome.
        U medijima PR posao se odavno prevodi kao "Odnosi s javnošću". Nažalost, teško možemo govoriti o jednoj javnosti koliko god ona (javnost) nekim zvučala jednostavno kao zbirna imenica. Javnosti odavno nisu u jednini i odavno se ništa ne podrazumjeva.
        Dakle, nije riječ o hiru nego o potrebi. Jasno je da sve javnosti ne mogu biti ciljane, ali u tome i jeste bit PR posla - ili kako to
Grunig i Schneider-Grunig kažu:
        Dok se xafsing komunikatori bave samo potrošačima, PR praktičari se bave i svim ostalim javnostima koje utječu na organizaciju, ili su pod njenim utjecajem
        Pokušavam pronaći pravu usporedbu ali možda bi bolje bilo provjeriti u dodatku knjige Asada Nuhanovića "Fenomen javnosti" preuzete definicije pojma Public opinion iz World Book Encyclopedia pp.1994 vol. 15, pp 837-849, ili jednostavno otići na online verziju World Booka. Nažalost, poglavlje koji nosi naziv "Ne postoji samo jedna "javnost" " (There is no one "public") nije dostupno ukoliko niste pretplaćeni, a baš mi se i ne prekucava! :)
Ipak, evo komadić: "Jedna te ista osoba može biti pripradnik više ovakvih javnosti u isto vrijeme." (str. 299)
        O tome je pisao i Siva eminencija:
PR ili Public Relations prevedeno na hrvatski, bukvalno znači odnosi s javnošću. Mada, obrativši pažnju na hrvatsku inačicu ovog naziva, ne mogu, a da ne prokomentiram, kako bi puno prikladniji naziv bio "odnosi s javnostima", jer kako su nas učili, a praksa je to poslije i potvrdila, javnosti ima puno više od jedne, a što znaju čak i naši vrli političari.
Još par primjera:
- Meni se sviđa kampanja VIP-a (o pomoći osobama sa poteškoćom u komuniciranju), ali nisam korisnik njihovih usluga. Jesam "neka" javnost, nisam "ciljana" javnost.
- Ako napišem tekst o katastrofi Karlovačkog i dalje sam "neka" javnost, nisam "ciljana". Mogu uticati i na nečiji izbor iako ne konzumiram alkohol.
        A što se tiče firmi - kamo interne, a kamo eksterne javnosti? Toliko ima segmentacija i teoretskih elaboracija  da bi me bilo stid govoriti "javnost" (kao da govorim o jednoj javnosti), a podrazumjevati više... Ma, srećom može i kraće!
Npr. PR!!

Public Relations (Паблик рилејшнc�)

LINKOVI

AKO NEŠTO TRAŽITE

Korisni linkovi

OBRAZOVNI LINKOVI
TED.com
youtube.com predavanja sa UC BERKELEY
AVAX I NENADMAŠNI RUSI
literature-free.com
Prirodne nauke
archive.org
Mašinski fakultet UNSA.ba
NOVO E-BOOKS 3000
www.dbebooks.in/
www.englishtips.org
(click UK flag for english pages)
www.freebooksource.com/
www.free-book.58search.com/
www.ccebook.cn/
www.allfreedownloadlinks.com/
www.takdc.com/
www.downarchive.com
www.softpedia.com
www.soft-best.net
www.download.com
www.softarchive.net
www.soft-kingdom.com
www.allfreethings.com
www.warungplus.com
www.softarchive.net
www.downtr.net
www.enfull.com

Svega narode...
Plube FilesharingBlog
KaTZ.cd
Scribd.com


Izdvojeni postovi:
*-Zašto radije odnosi s javnostima, nego odnosi s javnošću
*-Facebook status kao novi kanal komunikacije
*-Sultans of Spin: Milorad Dodik
*-Plaćena navika kao sistem oglašavanja: CIGARET-COOLERI
*-Sloboda pristupa informacijama
*-Netiquette- Bon-Ton na internetu i Mygazines.com
*-Etika i PR: ZAŠTO SVIJETLITI?
*-The Marlboro Man, najmoćniji brend imidž 20. stoljeća: DA NIJE BILO PR PITANJE JE
*-POSTEPENA PROMJENA PERCEPCIJE INTERNETA
*-HERE COMES ANOTHER BUBBLE
*-POČETAK KRAJA HIJERARHIJSKOG ODLUČIVANJA U POSTUPANJU U VRIJEME PR KRIZA?
*-Konferencija PRIBA - Milenko D. Djurić i Sanela Tunović
*-Interni PR: VAŽNOST ETIKE I ODNOSA SA RADNICIMA
*-Gdje počinje PR, a zastaje advertizing: ZA ŠAKU KIKIRIKIJA UMJESTO KOFERA $$$
*-Povijest PR: UTICAJ NEKIH BOGATIH LIČNOSTI
*-CNN i Youtube.com: NOVO POGLAVLJE POVIJESTI POLITIČKIH KAMPANJA - GRAĐANI POSTAVLJAJU I GLASAJU ZA VIDEO-PITANJA
*-Odbrana magistarskog dan poslije
*-Nekoliko slika sa odbrane magistarskog - skrolaj dole
*-MOGU LI JAVNOSTI DOISTA KREIRATI SVOJ ČASOPIS?
*-Korporativni blogovi (1): WEB 2.0
*-Korporativni blogovi (2): WEB 2.0 - INTERESANTNA KNJIGA
*-Uticaj bloga na poslovanje: BLOGERI, NASTAVITE SA KRITIKAMA!
*-PR povijest: MACACA (MACAQUE) SKANDAL ili ONLINE SAMOUBISTVO GEORGE ALLENA
*-Kakvo je akademsko izučavanje PR u BiH: POČECI
*-Prvi post sa starom domenom PUBLIC koja je poslije pretvorena u PR.blogger.ba


Izreke:

* "For us, there is only the trying. The rest is not our business."
* "Someone doing it often interrupts the person saying it cannot be done."
* "Perseverance is a great element of success. If you only knock long enough and loud enough at the gate, you are sure to wake up somebody."
* "Success is dependent upon the glands; sweat glands."
* "Success is the maximum utilization of the ability that you have."

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
360431

Powered by Blogger.ba